kristof


Werchter-kermis #2: The Must-See’s by kristof
1 juli 08, 19:48
Filed under: life, music, trips | Tags: , ,

Een festival is altijd een beetje kiezen. Op Pukkelpop nog meer dan hier in Rotselaar-Noord. ‘No bad idea‘ dus, om op voorhand wat te plannen. Alhoewel die planning meestal door elkaar geschud wordt door verschuivingen, katers of nieuwe ontdekkingen.

De opener van deze 34e editie wil ik al meteen zien. Donderdag om 16.25u speelt Air Traffic op de main stage. Daarna kan ik rustig mijn tentje verder gaan installeren of een Zitvlaai halen. Mika of Lenny hoef ik niet van dichtbij mee te maken.
Donderdagavond is het voor mij in de grote tent te doen: Shameboy/Soulwax/2ManyDJ’s. Om 01.10 zak ik af naar The Chemical Bros. . Feestje!

Het zal op karakter zijn, maar vrijdagochtend wil ik gaan supporteren voor The Blackbox Revelation. Deze twee jonge snaken passeerden ook al bij ons op het podium. Daarna is het even kalm. Misschien wil ik die Pete Dorothy en zijn Babyshambles wel eens in’t echt zien? My Morning Jacket werd me al aangeraden. En in diezelfde marquee speelt later Zita Swoon. Summervibes! Aansluitend onder dat zeil: Hot Cip en Digitalism. Moby sluit dag 2 af. ‘Live: remixed’ staat er bij zijn naam op de affiche. Benieuwd…

De zaterdag leek me op het eerste zicht maar ‘plattekes’. Maar gelukkig is daar: het tweede zicht! Want Gossip, Kate Nash, Kings of Leon, KT Tunstall, Gnarls Barkley en Rozijn Murphy is heel wat lekkers. De enige échte must-see’s zijn vandaag Editors en de afsluiter: Radiohead. Ik ga vandaag veel te vinden zijn aan de Stella-Stage, denk ik. The Galaxie Gangbang Soundsystem zorgt daar àltijd voor een zwoele party.

Bij leven en welzijn zou ik graag zondag zo rond tweeën Tim Vanhamels show zien. Schuermans verhuisde Anouk van zijn Boutique naar vandaag. Hopelijk verhuisde hij haar twee grote talenten ook, dat ga ik even van dichtbij verifiêren. Dan even op adem komen bij The Kooks, Mark Ronson en/of The Raconteurs en ik ben klaar voor nog wat danspasjes: Justice en Underworld!
Net voor het vuurwerk mag nationale trots dEUS Rock Werchter 2008 afsluiten. Ik zal met de hand op de borst eer betuigen aan Tom en zijn vrienden.


3 reacties so far
Plaats een reactie

Khoop da ge donderdag gene spijt ga krijgen vd keuze vr de Chemical Bros. Tzou jammer zijn mocht ge het einde van ’t feestje in de tent zou missen (ge hebt de film gezien, hé😉
Tip vr vrijdag: Duffy. Kheb hare CD en aan de hand daarvan denk ik dat ’t 1 vd verrassingen van Werchter ’08 gaat zijn.
Op zaterdag willek u gerust meetronen nr Gossip. Vette songs en minstens een even vette frontvrouw, Beth Ditto😉 Roisin Murphy, ook nie te versmaden. Nog op Pinkpop gezien en goh, die kan geil staan wezen op da podium!
En zondag wordt gewoon overleven met de krachten die nog overschieten na 4 geweldige dagen!
Btw, kwil gerust altij mee gaan Galaxeren!

Reactie door Siebe

Ja, Chemicals 2Manydj’s is de moeilijkste keuze van het weekend…
The Gossip: check! En Galaxeren? A lot!
Sie joe on de waai!

Reactie door kristof

Als de Chemicals ’t zelfde doen als vorig jaar, zie dan mr da ge in de Marquee blijft plakken😉

Reactie door Siebe




Geef een reactie

