kristof


Wat is er loos? by kristof
9 juni 08, 14:31
Filed under: life, onderwijs, studies | Tags: ,

Heren en dames fotografie-liefhebbers, mag ik een vraagje aan u richten?

Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn camera. Foto’s met veel licht of lichte onderwerpen, vertonen horizontale strepen en zijn overbelicht. Soms zelfs zo erg, dat de foto onherkenbaar is.

Doe ik iets verkeerd? Is er aan de instellingen van de camera gefoefeld? Of, worst case, is er een technisch probleem met mijn Panasonic DMC-FX10 Lumix?

Een voorbeeld van een probleemfoto ziet u hieronder. Wie goed ziet, herkent een beamer aan een wit plafond.

beamer1

Grotere resolutie.

Thanks yous!


9 reacties so far
Plaats een reactie

Dat is omdat de apocalyps nadert, op fotografie-vlak dan.

Reactie door Eveline Boone

Hmm… Wat veel mensen niet weten is dat compactcamera’s een eerder kort leven is beschoren. Hoe lang gaat deze al mee?

Lijkt me zeer lastig om hier te zeggen wat kapot is en nog moeilijker om te zeggen of dit gemaakt kan worden.

Ziet er niet goed uit.

Reactie door Pieter

@Pieter: Aangekocht november 07. Warranty all the way, dus.

Reactie door kristof

Lijkt mij ook eerder een Panasonisch probleem. Kan je dat machien niet resetten naar fabrieksinstellingen ofzo? Als het daarna niet beter is, kan je’m beter naar een cameradokter brengen.

Reactie door spekvriend

Is de CCD niet stuk? Ik had ook ooit zoiets: foto’s waren paars en groen en onnatuurlijk belicht…(en twas de ccd). Ik vermoed dat je de garantie zult moeten aanspreken.
groet
f

Reactie door frankyvanherreweghe

Ik denk ook dat het aan de sensor ligt. De kleur van een pixel wordt gevormd door een rood blauw en groen kleurkanaal. Misschien heeft één daarvan het begeven op bepaalde rijen in het raster.

Als je wil dat ze je toestel gratis repareren maak je meer kans als er geen deuken of krassen in het toestel zijn. Anders heb jij het gedaan en is het geen fabrieksfout.

En anders: koop je een spiegelreflex, die zijn toch spotgoedkoop:)

Reactie door Eveline Boone

Dat jullie allemaal bedankt zijn.
Ik doe de camera morgen binnen bij TV-hifi-electro-mulitmedia-Vandenborre-u-heeft-goed-gekozen-PLING!.
Hij ziet er overigens als nieuw uit aan de buitenkant, Eveline.

Reactie door kristof

Hoi Kristof, hoe is het afgelopen met de Panasonic FX10? Mijn ouders hebben een soortgelijk probleem, door een zoekmachine kwam ik op jouw site.

Reactie door Peter

Hij is hersteld binnen garantie, Peter.

Reactie door kristof




Geef een reactie

