kristof


Kinderen met vrije uitloop… by kristof
20 mei 08, 22:39
Filed under: crap, life, media | Tags: , ,

Interessante lectuur, in de Humo van vandaag: “Kinderen aan de leiband: Mogen úw zonen en dochters nog alleen het bos in?”

Beschermde natuurgebieden, Playstations, overbezorgde mama’s, muziekscholen en Dutroux’ zorgen ervoor dat buitenspelende kinderen zowat even zeldzaam geworden zijn als pakweg de Oost-Indische Neushoorn.

Was ik dan van de laatste generatie die nog ongeremd door velden en bossen trok?
Oorlogje spelen en ruzie maken dat het wél raak was. Té hoog in bomen klimmen. Uiterst voorzichtig langs gevaarlijk grazende stieren sloffen. De benen onder je lijf lopen voor woedende tuiniers. Those were the days…

Waren jullie outdoor-kids? Straffe verhalen mogen hieronder gearchiveerd worden!


6 reacties so far
Plaats een reactie

verder dan kampen maken op de groenzone in onze wijk ging het voor mij meestal toch niet, maar ik ben nooit zo’n buitenkind geweest, ik was toen al een boekenwurm

Reactie door Daylah

Jawel, wij hadden een bos naast de deur alwaar ik kampen bouwde en in bomen klom! Nu heb ik zo het gevoel dat ik een beetje te oud ben geworden voor dat laatste, al zou ik het graag nog eens doen😀

Reactie door Mirthe

@Mirthe: doen! En lees zeker het stuk in Humo!

Reactie door kristof

Het is eigenlijk een beetje schrijnend. Toch voor mij ook herkenbaar. Mijn moeder was tegen mij bezorgd, maar tegen mijn zus was ze overbezorgd. En nog steeds, en mijn zus is 18 jaar en schijnt het als normaal te aanschouwen. Elk verzet van mij om haar een beetje meer vrijheid te geven wordt verschwunden. Ach…

Reactie door Robin

Bij ons was het in de zomer balleke staamp me alle kindjes van ’t straat. Ons ouders wisten nooit waar wij zaten, als we maar voor den donkere binnen waren, zalig!

Reactie door Loretta

in de humo staat dat meisjes één boom hadden en daar dan alles deden. met hun ellendig rollenpatroon altijd.

Reactie door tante annie




Geef een reactie

