kristof


Teachersroom: do not enter! by kristof
22 april 08, 19:02
Filed under: life, onderwijs, studies | Tags: , , ,

boke kaas

Voor de derde keer in mijn studenten-carrière maakte ik het vandaag mee.

Het is niet de gewoonte dat stagiairs mee naar de lerarenkamer komen. Je kan je boterhammen in de klas opeten.”, klonk het streng.

1. Ik was vandaag geen stagiair, juffrouw X. Ik kwam vrijwillig uw collega Y een namiddag vervangen.

2. Ik ben 25, juf. Geen 2,5. Je mag dan ook zo tegen mij praten.

3. Ik moet koffie noch cola. Een glas kraantjeswater is ook goed. Zero cost.

4. Juffrouw Y: kleed uw klas een beetje aan. Er waren Berlijnse bunkers die er destijds gezelliger uitzagen.

Dju toch.

Foto George67.


6 reacties so far
Plaats een reactie

Meent ge dat??? Dat is toch niet meer van deze tijd! Wat een arrogantie!

Reactie door Tantieris

Sjeezes. Slaag moesten ze dat mens geven! Wij zitten in onze springuren vaak te dollen en onnozel te doen met de stagiairs. (en zijn streng wanneer dat moet).

Maar uw boterhammen als een paria in een klas opeten? Kom zeg…

Reactie door Gudrun

@Tantieris: Echt waar. Gisteren. 2008.
@ Gudrun: Da’s de spirit! Jong geweld brengt leven in ons onderwijs. En euh, bedoel je niet cavia?

Reactie door kristof

Allez, maat! Meent ge dat?
Ik heb jaren geleden een stage gedaan op het secretariaat van een basisschool en ik mocht zelfs in de leraarskamer.

Reactie door Mirthe

Ja geens jongen,

da maken we allemaal mee in onze studentencarrière ze! Ik ben zelf ook al een paar keer zo behandeld🙂
We zullen nog eens stage / vrijwilligerswerk gaan doen he🙂

Tot de volgende!
Ur classmate

Reactie door Stijn DC

I know the feeling… Toen ik vorig jaar afstudeerde dacht ik dat het gedaan zou zijn met de term “stagiaire” met zo’n negatieve ondertoon uit te spreken.

Het woord “stagiair” heeft nu plaats geruimd voor “vervangster” en het bijpassende zinnetje “hoe lang blijft ge”. Ook irritant hoor =s Vooral wanneer je niemand vervangt, maar een open betrekking hebt =s

Succes met je laatste jaar =)
Liefs
Greetepeteet

Reactie door greetepeteet




Geef een reactie

