kristof


What’s in a name? by kristof
5 maart 08, 11:54
Filed under: crap, life | Tags: , ,

Ik ben gezegend met twee namen. Een voor- en een achternaam. Meer moet dat niet zijn, anno 1983.

Hier in Olen word ik vooral aangesproken met mijn achternaam. ‘De Giejens‘ klinkt dat in het plaatselijk dialect. Bekt goed, geef toe…
Bekt zò goed dat mijn voornaam nog amper te horen was, de laatste 15 jaar. Na een tijd vergat ik hem zélf! ‘Kristof!‘ roepen had bij momenten weinig zin: ik keek niet om.

Maar het is aan het omslaan, denk ik. Als vroeger de ‘Giejens / Kristof-verhouding‘ 80% – 20% was, is het nu toch al zo’n 40% – 60%. En daar treur ik eigenlijk niet om. Een voornaam moet ook gebruikt worden. Anders is mijn vader destijds voor niets naar de burgelijke stand gestrompeld…

Maar hé, vrienden en vriendinnen Olenaars: blijf mij a.u.b. naroepen met ‘Giejens!‘.Want dàt is wie ik ben!


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

