kristof


Kerstgedoe by kristof
7 november 07, 0:22
Filed under: crap | Tags: , , , ,

Santa involved in an accident

Elk jaar rond deze tijd is er een dag dat ik mij niet goed voel. Het is de dag waarop ik voor het eerst met kerstsfeer wordt geconfronteerd. Dit jaar viel die dag op 5 november.

Ik wandelde door Turnhout. Potente kerels met dito hoogtewerkers waren druk in de weer om de stad vol lelijke lichtbogen te hangen. (zo’n 50 gloeilampen per boog, om de 10 meter, meneer Al Gore…)
In een etalage was een knappe winkeljuffrouw met kerstballen in de weer. Ik krijg daar stenen ballen van.

Maar er is hoop!
HUMO en Radio 1 delen mijn mening. Meer nog: er komt actie!
Het Radio 1-programma ‘Peeters & Pichal’ hebben nu een ‘meldpunt eindejaarssfeer‘ en bij de HUMO zat een protest-sticker.

Kerstbomen, –ballen, -mannen, -stallen, -stronken, -liedjes, -lichtjes, -kaarten, … Ik ben er niet tégen, maar wel alleen tussen 15/12 en 06/01 a.u.b.

(update: er zijn al tegenkantingen…)

Wat vinden jullie? Reageer via de kerstcommentaar.

Foto fdecomite


6 reacties so far
Plaats een reactie

kristof krijgt geen commentaren blehbpleph

Reactie door Briet

Ik vind het ook nog allemaal veel te vroeg. Maar ik kan er niet aan doen, ik geraak ook stilaan in de stemming. Het wordt vroeg donker en de gezellige winteravonden beginnen.

Ik ben zelfs mijn kerstkaartjes al aan het maken :S

Reactie door Mirthe

Ik vind dat Humo en Radio 1 overschot van gelijk hebben. En uiteraard komen er tegenkantingen van Unizo, of wat had je gedacht?

Reactie door Menck

Uiteraard. De kerstman, Valentijn, Haloween, … allemaal uitgevonden door de commerçanten. In ons land inderdaad vertegenwoordigd door Unizo.

Reactie door kristof

Humo’s Heerlijke Hypocrisie:
Tegelijk deze protestactie voeren èn de Carrefour/GB-advertenties van “dit jaar komt de kerstman vroeger” in hun boekske plaatsen…

Reactie door Raf

[…] mooi. Nu al de rest nog… Geen Reacties tot nu toe Plaats een reactie RSS feed voor reacties op dit […]

Pingback door Kerstgedoe #2 « kristof




Geef een reactie

