kristof


“Meester, het bord is gecrasht.” by kristof
16 oktober 07, 13:09
Filed under: onderwijs | Tags: , , , ,

Digitale schoolborden. De standaard in Groot-Brittanië (180 000), sterk groeiend in Nederland (20 000), maar gloednieuw in het Vlaamse onderwijslandschap (1000). Ideaal dus om er een scriptie over te schrijven.

De kids van vandaag kennen meer van Playstations en MSN, dan van pakweg ketsen en kampenbouwen. Goed of slecht, da’s een andere discussie, maar het onderwijs kan maar beter mee op de kar springen.

Een digibord is nog het makkelijkst voor te stellen als een groot touch-screen. Naargelang het type werk je met je vinger of een speciale pen.

Stel je voor: er staat een boom op het bord, met vijf appels. In real time vallen er drie uit.
Of: samen googlen naar de Latijnse naam van die ene dinosaurus.
En wat kan Google Earth betekenen in de aardrijkskundeles…

Maar zo’n multimedia-geval vooraan in de klas heeft ook nadelen.
Software en hardware vernieuwen razendsnel. Hoe lang duurt het voor je digitale schoolbord in een ict-fossiel verandert?
En als het bord crasht, brengt de bordenveger niet langer de oplossing…

Interessant? Eind dit academiejaar kan je mijn eindwerk downloaden op www.khk.be😉


4 reacties so far
Plaats een reactie

[…] interessant voor mijn scriptie, maar London is natuurlijk niet bij de […]

Pingback door London for less than €10? « kristof

Ik zou héél graag zo’n digibord hebben in mijn klas! Op onze school werken er al 2 klassen mee (2 vierde leerjaren) en normaal komen er nog dit schooljaar 2 andere bij. Voor mijn leerjaar vindt de directie het niet ideaal, dus voorlopig mag ik er alleen van dromen. Ik ben wel heel geïnteresseerd in jouw thesis daarover. Laat je me weten wanneer dit online komt?

Reactie door sls2b

Geachte,

Dit jaar studeer ik af als leerkracht lager onderwijs. Ik maak mijn eindwerk rond het ‘smartboard’. Daarom ben ik heel erg geïnteresseerd in jouw eindwerk. Zou u me dit kunnen/willen doorsturen aub?

Alvast heel erg bedankt!

MVG
Liesbeth Menjoie

Reactie door Liesbeth Menjoie

Liesbeth,
Stuur je mail-adres naar kristof (at) gladiolen (dot) be en ik stuur het in .pdf op. In ruil voor dat van jouw, natuurlijk…

Reactie door kristof




Geef een reactie

